Neler yeni
Rollet Online

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Artık vakti gelmedi mi? Rollet!

FataGrindelwald

New member
  • Herkese Merhabalar;
  • Kısa bir bilgilendirme yapacağım sonra konuya geçeceğim. ''Fantastic'' Guildi olarak Rollet'e başladık ekibimiz yaklaşık 3 senedir oyun oynamamaktaydı. Rolletin uzun süreceğini düşünerekten yönetim kadrosuyla aldığımız kararla başlamış bulunmaktayız. Guildimizin yaş kitlesi 28+ şeklinde ve bir çoğumuz evli çoluk çocuk sahibi olgun insanlardan oluşmaktadır. Serverın gidişatını iyi etkilemek amacıyla önerilerimiz olacak bu öneriler iyi düşünülmüş iyi gözlemlenilmiş daha önce test edilmiş ve herkes tarafından beğenilmiş önerilerdir. Günümüz privatelerinde ''Gift Silk'' olayı getirilmiş bu gift silk oyun içerisinde etkinliklere eklenmiş ve rekabeti arttırmıştır. Bu oyunun olmazsa olması ''Unique''dir bir serverda unique rekabeti yoksa o oyun biraz pasif kalmıştır. Maalesefki Rollet'de uniqueler kesilmemekte ödülleri yetersiz kalmakta rekabeti olmamaktadır. Uniqueleri ''STR'' ''INT'' şeklinde ayırarak ödüllerini arttırarak unique rekabeti oluşturmalıyız. Uniquelere honor puanı ekleyerek gift silk ekleyerek bu uniquelerde rekabet oluşmasını sağlamalıyız. Bir diğer konu yeni bir oyuncu geldiği zaman şehirde göz gezdirir şehirdeki player sayısına bakarak server hakkında kendince fikir sahibi olur peki yeni player ve eski playerleri nasıl motive edebiliriz? Bu konu hakkında da şöyle bir önerimiz olacak 3. bir stall charı şehiri kalabalık gösterecektir sadece stall charlarıda yeterli olmayabilir onun içinde şöyle bir önerimiz olacak bazı playerlar charlarını şehirde bırakarak gösteriş yapmasını seviyordur bazı guildler ve bazı playerler charlarını yan yana şehirde bırakarak gösteriş sergiliyordur burada ana şehirde(donwhang) bırakılan her char için saat başı ''1'' gift silk ödülü koyulabilir. Rollet'i daha önce oynamadığımız için 80/90 capten getirilen bazı eşyaları elde edememekteyiz buda bazı konularda canımızı sıkmaktadır fakat 80/90 capten beri oynayan arkadaşların hakkı olduğunu da bilmekteyiz bu konuda şöyle bir ricamız olacaktır yeni playerlerinde sahip olabileceği f10'a 2 adet standart fellow pet getirilmesi olacaktır örnek olarak ''Goril'' ''Dragon'' vs. vs. gibi gibi. Bir diğer konu ''Buff'lar bu buffların süresi gerçekten uzatılması gerekmektedir.''Elixir'' ve ''Stone'' stacklarının da yükseltilmesi gerekmektedir.
  • Okuduğunuz ve destekleriniz için teşekkür ediyorum.
 
Merhabalar. Yapılan önerilerin hepsi abartıdan uzak ve bence de bir sonraki güncelleme de getirilmesi gereken yenilikler olmalı. Bu şekilde oyun içerisinde rekabet ve aktif oyuncu sayısı artacaktır. Bunlar serverin yararına atılacak adımlar için güncelleme listesine alınabilir.
 
  • Herkese Merhabalar;
  • Kısa bir bilgilendirme yapacağım sonra konuya geçeceğim. ''Fantastic'' Guildi olarak Rollet'e başladık ekibimiz yaklaşık 3 senedir oyun oynamamaktaydı. Rolletin uzun süreceğini düşünerekten yönetim kadrosuyla aldığımız kararla başlamış bulunmaktayız. Guildimizin yaş kitlesi 28+ şeklinde ve bir çoğumuz evli çoluk çocuk sahibi olgun insanlardan oluşmaktadır. Serverın gidişatını iyi etkilemek amacıyla önerilerimiz olacak bu öneriler iyi düşünülmüş iyi gözlemlenilmiş daha önce test edilmiş ve herkes tarafından beğenilmiş önerilerdir. Günümüz privatelerinde ''Gift Silk'' olayı getirilmiş bu gift silk oyun içerisinde etkinliklere eklenmiş ve rekabeti arttırmıştır. Bu oyunun olmazsa olması ''Unique''dir bir serverda unique rekabeti yoksa o oyun biraz pasif kalmıştır. Maalesefki Rollet'de uniqueler kesilmemekte ödülleri yetersiz kalmakta rekabeti olmamaktadır. Uniqueleri ''STR'' ''INT'' şeklinde ayırarak ödüllerini arttırarak unique rekabeti oluşturmalıyız. Uniquelere honor puanı ekleyerek gift silk ekleyerek bu uniquelerde rekabet oluşmasını sağlamalıyız. Bir diğer konu yeni bir oyuncu geldiği zaman şehirde göz gezdirir şehirdeki player sayısına bakarak server hakkında kendince fikir sahibi olur peki yeni player ve eski playerleri nasıl motive edebiliriz? Bu konu hakkında da şöyle bir önerimiz olacak 3. bir stall charı şehiri kalabalık gösterecektir sadece stall charlarıda yeterli olmayabilir onun içinde şöyle bir önerimiz olacak bazı playerlar charlarını şehirde bırakarak gösteriş yapmasını seviyordur bazı guildler ve bazı playerler charlarını yan yana şehirde bırakarak gösteriş sergiliyordur burada ana şehirde(donwhang) bırakılan her char için saat başı ''1'' gift silk ödülü koyulabilir. Rollet'i daha önce oynamadığımız için 80/90 capten getirilen bazı eşyaları elde edememekteyiz buda bazı konularda canımızı sıkmaktadır fakat 80/90 capten beri oynayan arkadaşların hakkı olduğunu da bilmekteyiz bu konuda şöyle bir ricamız olacaktır yeni playerlerinde sahip olabileceği f10'a 2 adet standart fellow pet getirilmesi olacaktır örnek olarak ''Goril'' ''Dragon'' vs. vs. gibi gibi. Bir diğer konu ''Buff'lar bu buffların süresi gerçekten uzatılması gerekmektedir.''Elixir'' ve ''Stone'' stacklarının da yükseltilmesi gerekmektedir.
  • Okuduğunuz ve destekleriniz için teşekkür ediyorum.

Fantastic guildi olarak Rollet'e hoşgeldiniz. Oyuncu kitlemizin çoğunluğu evli, stabil iş hayatı olan yetişkin insanlardan oluşuyor.

Gift Silk'in sunucu içerisinde sürekli biryerlerden kazanılmasını biz desteklemiyoruz. Aslında Gift Silk'in olmasını desteklemiyoruz desek doğru olur. Çünkü bunun sonu yok. Sunucuda sürekli kullanılan materyalleri uygun fiyatlarda satışa çıkararak oyuncularımızı da yormadan durumu idareli götürmeye çalışıyoruz.

Unigue sunucuda nerdeyse 30 dakikada sürekli kendini tekrar eden bir aktivite, bu alandan Silk Scroll, Damage, Global, Reverse, Immortal gibi silk itemler kazanılıyor. Silkroad'ın materyal ağacı çok geniş değil verilebilecek ödüller kısıtlı, kısıtlı ödüllerden sizlerin işine oyun içerisinde ne çok yarayan materyalleri seçip kazandırmaya çalışıyoruz. Tabi bunların miktarlarını dengede tutmaya çalışıyoruz çünkü 30 dakikada bir gerçekleştirilen bir eylem karşılığında yüksek ödüller vermek sunucunun sağlığı için pek uygun görünmüyor.

Tiger Girl ve Uruchi'yi genelde ilk bulana yazıyor. Isyutaru ve daha yukarısındaki unigueler için str hesapların int hesaplar karşısında şansı çok yok bu konuda haklısınız. Aslında Unigue int hesaplara daha uygun, pvp str hesaplara daha uygun bir aktivite. Str ve Int unigueyi desteklemiyoruz ama bu uniguelerin aldıkları hasarları int - str bandında eşitlemeye çalışabiliriz. Böylelikle daha dengeli bir şekilde str hesaplar int hesaplarla rekabet edebilir.

Sunucuda Consigment Merchant Juel var. Bu sistemi Vsro'da stabil olarak ilk kullanan sunuculardan biriyiz. Bu sisteme ek olarak %5 alınan komisyonu tamamen kaldırmıştık. Yani birşeyi satmak için stall hesabına bağlı olmaktansa Consigment'e bırakıp rahatınıza bakmanız oyuncu deneyimi için daha faydalı gibi duruyor.

Sunucudaki Fellow petleri 90 capta kazanan oyuncular gerçekten zorlu görevlerle kazandılar. 100 cap sürümünde sizlere de 1 adet Fellow pet seçeneği sunabiliyoruz, Magic pop içerisinde
rc48l6e.png
oynayarak kazanabilirsiniz. Bunun haricinde F10'a oyun tarihimiz boyunca hiç Fellow pet eklemedik.

Sunucuda Elixir swap sistemi olduğu için ve bu sistem stabil çalışması için stack ayarlarını her zaman 50'de sabit bırakıyoruz. Elixir stack oranları teknik olarak şuan için değişmemeli.

Silkroad'da buff sürelerinin 2-3 gün uzatılması gibi işlemler bana Silkroad'a yakışan işler gibi gelmiyor. Final levele ulaştığınızda buffların çoğunluğu 12 dakika boyunca aktif kalıyor. Buff açma işlemi oyun sürenizden 1 saniye harcıyor. Buff açma mekanikleride Silkroad'ın bir gerçeği orjinalin dışına çok fazla çıkmak istemiyoruz.

Stone stackları Attribute stoneler için 200, Magic stoneler için 150. Bu sayıların üstü oyuncuya fayda sağlamaktan çok, stok yapmayı kolaylaştırmaya gidiyor. Bu değerlerin üzerine çıkmak istemiyoruz.

Önerilerinizi yapıcı ve anlayışlı bir dille sunduğunuz için teşekkür ederim.
 
---

**Hoş bulduk,**


Öncelikle, yanlış anlaşılmak istemeyiz. Bu başlık altında fikirler paylaşılmaya başlanmış olsa da, eğer önerilerimiz dikkate alınmayacaksa, zaman harcamamak daha faydalı olacaktır. Yaptığımız önerilere siz tarafından kibarca ama net bir şekilde reddedildiğini gözlemliyoruz. Biz oyuncular olarak bir talepte bulunduk; ancak oyunun kurucusu olarak bu talepleri değerlendirme ya da uygulama kararı sizin elinizde. Bizim tercihlerimiz de oyunu oynayıp oynamamak konusunda serbesttir. Emek verdiğimiz bir süreçten geçiyoruz ve bu sürece devam edeceğiz; ancak bizlere bir şans verilmedi fakat sizlere biz bir şans vermek istiyoruz.

**Cevapladığınız bazı konuları tekrar ele alalım:**

1. **"Gift Silk" Uygulaması**
Bu konudaki görüşümü belirtmek gerekirse, "Gift Silk" uygulamasını desteklememenizin temel sebebinin finansal nedenler olduğunu düşünüyorum. Bir iş olarak bakıldığında, elbette kazanç sağlama hakkınız var. Ancak, "buff sürelerini uzatma" gibi taleplerimize orijinalin dışına çıkmamayı gerekçe gösterdiniz; fakat F10’a %115 hız eklemek orijinalin dışına çıkmak değil midir? Ayrıca, bu materyali almak için oyuncuları mecbur bırakacak bir sistem geliştiriyorsunuz.

**Gift Silk**, etkinliklerden kazandığımız ve takasa kapalı olan bir silktir. Bu silkin sadece "Gift Silk NPC" aracılığıyla harcanarak alışveriş yapılabileceğini öneriyoruz ve alınan materyallerin de takasa kapalı olmasını talep ediyoruz. Bu oyunu oynayan çok çeşitli oyuncu kitlesi var. Maddi durumu yetersiz olanlar, fiziksel engeli olanlar ya da ailesinden uzakta eğitim gören öğrenciler gibi pek çok farklı durumu olan insanlar da oyuna katılmak istiyor. Örneğin, motor kazası geçiren bir arkadaşım var; 2 aydır tedavi sürecinde, maddi durumu yok ama oyun oynamaya devam edebilmek istiyor. Bu oyunculara yönelik destek sağlamak önemli olabilir.

2. **Unique Ödülleri**
Unique kovalamak için harcanan emeğin karşılığı olarak kazandığımız ödüllerin yetersiz olduğu gerçeğini göz önünde bulundurursak, "Gift Silk" ödüllerinin server ekonomisine zarar vermeyeceği aksine fayda sağlayacağı kanaatindeyim. Bu tür ödüller oyuncuları unique kovalamaya teşvik edebilir. Ayrıca, Tiger Girl gibi düşük seviye uniques’lerin, herkesin kolayca kesebileceği kadar zayıf olmasına rağmen birkaç saat içinde öldürülmesi, ödüllerin yeterli olmadığına dair bir kanıt olabilir.

3. **Stall Konusu**
"Consignment" sistemini geliştirme önerisini memnuniyetle karşılıyoruz. Ancak, ekstra bir stall karakteri kullanarak şehri daha canlı hale getirmek ve oyunculara daha fazla satış alanı sunmak mümkün olabilir. Silk Stall projesi uygulaması, satılan materyalin doğrudan silkinizi hesabınıza yüklemesi gayet yerinde olacaktır. Bu tür yeniliklerle eski bir oyunun modernize edilmesi gerektiğine inanıyorum.

4. **Fellow Pet**
Magic Pop’ta bulunan petlere zaten sahip olduğumuzu bilmenizi isterim. Ancak, orijinal Silkroad Online’daki "Jaguar", "Goril", "Deve Kuşu", "Dragon" gibi petlerin de eklenmesini talep ediyoruz. Oyunun geçmişine sadık kalırken, yeniliklere de açık olmalıyız. Uzun süredir bu piyasada yer alıyorsunuz; düşük oyuncu kitlesiyle devam etmek, bence yönetimin tekrar değerlendirmesi gereken bir konu. Lütfen bunu yapıcı bir eleştiri olarak değerlendirin.

5. **Stack Sistemi**
Ancak, stok yapmak isteyen oyuncular zaten yeni karakterler açarak bankalarını dolduruyorlar. Bu sistemde küçük düzenlemeler yapılması faydalı olacaktır.

**Sonuç olarak,**
Tüm bu görüşlerimizi sizlere iletmek, yapıcı bir eleştiri sunmak amacıyla paylaşmış bulunuyoruz. Sizinle bu platformda sağlıklı bir diyalog kurmayı ve oyunun gelişmesine katkıda bulunmayı temenni ediyoruz.

---
 
Hem yönetim zararına olmayan hem player yararını gözetecek öneriler bence dikkate alınmalı. En azından bir kaçı. Yaptığımız yatırım ve emeğin karşılığı olsun isteriz. Gün içinde veya akşam b.a saatleri dışında eğlence sunacak tek şey uniq onunda heyecan yaratacak veya rekabet sağlayacak bir özelliği açıkcası yok.
 
Kesinlikle katılıyorum belirli bir yerden sonra sıkıcı hale geliyor chari öylece olduğu yerde bırakıyorum yapicak birşey yok çünkü rekabet olmadığı için chari çok sağlam da yapma isteği gelmiyor açıkçası insanın icinden
 
Hem yönetim zararına olmayan hem player yararını gözetecek öneriler bence dikkate alınmalı. En azından bir kaçı. Yaptığımız yatırım ve emeğin karşılığı olsun isteriz. Gün içinde veya akşam b.a saatleri dışında eğlence sunacak tek şey uniq onunda heyecan yaratacak veya rekabet sağlayacak bir özelliği açıkcası yok.
Silkroad'da yönetimin oyuncuya sunabileceği en somut şey etkinliktir. Ancak etkinlik kavramı, doğası gereği kısa sürelidir ve çoğu zaman oyuncuyu sadece 10-15 dakika eğlendirebilir. Silkroad'ın asıl eğlencesi, oyuncuların birbirleriyle rekabet etmesi ve mücadele etmesidir. Eğlenceyi yalnızca etkinliklere bağlamak, hem oyuncu beklentisini sınırlar hem de sürdürülebilir bir oyun deneyimi sunmaz.

Eğer eğlenceyi etkinliklere bağlı kılacaksak, oyuncuların ilgisini sürekli canlı tutmak için yüzlerce farklı etkinlik tasarlamak gerekir ki bu, Silkroad gibi mekanikleri sınırlı bir oyunda pek mümkün değildir.

Aynı şekilde, rekabeti sadece silk veya silk item kazanmaya indirgemek de sağlıklı bir yaklaşım değildir. Oyuncu belli bir kazanca ulaştıktan sonra bu tür ödüller anlamını yitirir ve rekabet duygusu da zamanla zayıflar. Bu yüzden uzun vadeli bir oyun deneyimi için rekabetin ve eğlencenin temeli etkinlikler veya ödüller değil, oyuncular arası etkileşim ve savaş dinamikleri olmalıdır.
 
Son düzenleme:
---

**Hoş bulduk,**


Öncelikle, yanlış anlaşılmak istemeyiz. Bu başlık altında fikirler paylaşılmaya başlanmış olsa da, eğer önerilerimiz dikkate alınmayacaksa, zaman harcamamak daha faydalı olacaktır. Yaptığımız önerilere siz tarafından kibarca ama net bir şekilde reddedildiğini gözlemliyoruz. Biz oyuncular olarak bir talepte bulunduk; ancak oyunun kurucusu olarak bu talepleri değerlendirme ya da uygulama kararı sizin elinizde. Bizim tercihlerimiz de oyunu oynayıp oynamamak konusunda serbesttir. Emek verdiğimiz bir süreçten geçiyoruz ve bu sürece devam edeceğiz; ancak bizlere bir şans verilmedi fakat sizlere biz bir şans vermek istiyoruz.

**Cevapladığınız bazı konuları tekrar ele alalım:**

1. **"Gift Silk" Uygulaması**
Bu konudaki görüşümü belirtmek gerekirse, "Gift Silk" uygulamasını desteklememenizin temel sebebinin finansal nedenler olduğunu düşünüyorum. Bir iş olarak bakıldığında, elbette kazanç sağlama hakkınız var. Ancak, "buff sürelerini uzatma" gibi taleplerimize orijinalin dışına çıkmamayı gerekçe gösterdiniz; fakat F10’a %115 hız eklemek orijinalin dışına çıkmak değil midir? Ayrıca, bu materyali almak için oyuncuları mecbur bırakacak bir sistem geliştiriyorsunuz.

**Gift Silk**, etkinliklerden kazandığımız ve takasa kapalı olan bir silktir. Bu silkin sadece "Gift Silk NPC" aracılığıyla harcanarak alışveriş yapılabileceğini öneriyoruz ve alınan materyallerin de takasa kapalı olmasını talep ediyoruz. Bu oyunu oynayan çok çeşitli oyuncu kitlesi var. Maddi durumu yetersiz olanlar, fiziksel engeli olanlar ya da ailesinden uzakta eğitim gören öğrenciler gibi pek çok farklı durumu olan insanlar da oyuna katılmak istiyor. Örneğin, motor kazası geçiren bir arkadaşım var; 2 aydır tedavi sürecinde, maddi durumu yok ama oyun oynamaya devam edebilmek istiyor. Bu oyunculara yönelik destek sağlamak önemli olabilir.

2. **Unique Ödülleri**
Unique kovalamak için harcanan emeğin karşılığı olarak kazandığımız ödüllerin yetersiz olduğu gerçeğini göz önünde bulundurursak, "Gift Silk" ödüllerinin server ekonomisine zarar vermeyeceği aksine fayda sağlayacağı kanaatindeyim. Bu tür ödüller oyuncuları unique kovalamaya teşvik edebilir. Ayrıca, Tiger Girl gibi düşük seviye uniques’lerin, herkesin kolayca kesebileceği kadar zayıf olmasına rağmen birkaç saat içinde öldürülmesi, ödüllerin yeterli olmadığına dair bir kanıt olabilir.

3. **Stall Konusu**
"Consignment" sistemini geliştirme önerisini memnuniyetle karşılıyoruz. Ancak, ekstra bir stall karakteri kullanarak şehri daha canlı hale getirmek ve oyunculara daha fazla satış alanı sunmak mümkün olabilir. Silk Stall projesi uygulaması, satılan materyalin doğrudan silkinizi hesabınıza yüklemesi gayet yerinde olacaktır. Bu tür yeniliklerle eski bir oyunun modernize edilmesi gerektiğine inanıyorum.

4. **Fellow Pet**
Magic Pop’ta bulunan petlere zaten sahip olduğumuzu bilmenizi isterim. Ancak, orijinal Silkroad Online’daki "Jaguar", "Goril", "Deve Kuşu", "Dragon" gibi petlerin de eklenmesini talep ediyoruz. Oyunun geçmişine sadık kalırken, yeniliklere de açık olmalıyız. Uzun süredir bu piyasada yer alıyorsunuz; düşük oyuncu kitlesiyle devam etmek, bence yönetimin tekrar değerlendirmesi gereken bir konu. Lütfen bunu yapıcı bir eleştiri olarak değerlendirin.

5. **Stack Sistemi**
Ancak, stok yapmak isteyen oyuncular zaten yeni karakterler açarak bankalarını dolduruyorlar. Bu sistemde küçük düzenlemeler yapılması faydalı olacaktır.

**Sonuç olarak,**
Tüm bu görüşlerimizi sizlere iletmek, yapıcı bir eleştiri sunmak amacıyla paylaşmış bulunuyoruz. Sizinle bu platformda sağlıklı bir diyalog kurmayı ve oyunun gelişmesine katkıda bulunmayı temenni ediyoruz.

---
1. **"Gift Silk" Uygulaması**

Silkroad'da silk gerçek para ile alınan bir materyaldir, gerçek para ödendiği için değerlidir. İnsanların ihtiyaçı kadarını alır ve kullanır. Gerçek para ile alınan bir materyali sürekli tekrar edilen etkinliklere eklemek silki gittikçe değersizleştirecektir. Aldığınız materyallerin takasa kapalı olması da birşeyi değiştirmez çünkü silk ile alınan materyalleri sürekli tekrarlanan etkinliklerden kazandığınız Gift Silk adı altında alıyorsunuz. Gift Silki yönetimin sizin bastığınız itemleri başkalarına para ile satıp aktarıma kapatması gibi örnekleyebilirim, oyunun doğal ekonomisine ters düşen bir geliştirme bizim için.

2. **Unique Ödülleri**

Unique öldürmek bu oyundaki en kolay aktivitelerden biri. 80 Cap 2005 yılının Silkroad'ını oynamıyoruz. Herkesin oldukça güçlü itemleri var ve hiçbir unique hiçbir karakteri zorlayacak düzeyde değil. Uniquelerin hepsi bir box veriyor ve boxların içerisinden çeşitli silk itemleri çıkıyor. Bu aktiviteye verilebilecek maximum ödül ağacı bu, gift silk uygulamasına biz sıcak bakmıyoruz.

3. **Stall Konusu**

Silk Stall özelliğini desteklemeyenlerden biriyim. Bir oyunda silk stall varsa tüm ticaret silk üzerinden dönmeye başlıyor. Dışarıdan bakıldığında bu yönetim tarafına yarar sağlayan bir geliştirme gibi görünüyor ama oyun içerisinden bakıldığında oyuncunun zararına olan bir eylem olarak görüyorum. 3. bir hesap ile normal stall açılması için ilerleyen dönemlerde geliştirme yapılabilir. Consigment'in rahatlığından ötürü bu tür bir geliştirmeye hiç vakit harcamamıştım.

4. **Fellow Pet**

1. evrede Fellow Pet olarak sadece bu petlerle devam etmeyi planlıyoruz. Fellow petlerin geliştirilmiş versiyonları oyunun ilerleyen evrelerinde bizlerle olacak, çünkü geliştirilmiş Fellow petler şuanda kullanılan petler gibi değiller.

5. **Stack Sistemi**

Depolamak zahmet , uğraş ve zaman gerektiriyor. Bunu göze alana birşey diyemeyiz uğraşan herkes bunu yapabilir. Ama stack oranlarını gerekenden fazlasına yükseltmek stokçuluğun önünü çok fazla açıyor. Mevcut stack oranları biriktirip kullanmanız için yeterli oranlar. Stokçuluk yapmak için yeterli değil bunun yapılmasını zaten uzun vade hiçbir sunucu kolaylaştırmak istemez.

**Sonuç olarak,**

Önerilerinizi dile getirmenizde her zaman yarar vardır. Her öneri doğru değildir, her öneri yanlışta değildir. Bu sunucuda var olan birçok özellik topluluğun önerileriyle hayata geçiyor. Biz okuruz sunucunun sağlığına zarar vermiyorsa notlarımıza mutlaka alırız geliştirme yapmaya başlarız.
 
Son düzenleme:
---

**Değerli Rollet Yönetimi,**

Sizlerle, belki de daha önce farkında olmadığınız bir gerçeği paylaşmak istiyoruz. Sunucularınızın uzun süre aktif kalmasının en önemli nedenlerinden biri, oyuncu kitlesinin yaklaşık %80’inin farklı "X" sunucularında oynayıp, Rollet’e sadece bot kullanmak için gelip, diğer sunucular kapandıktan sonra Rollet’i geçici bir oyun alanı olarak kullanmasıdır. Bu oyuncular, yeni bir X sunucusu açılana kadar Rollet’te PvP, kale savaşı ve job etkinlikleri gibi içeriklerle zaman geçirmektedir. Bu durumun farkında olmanızı istiyoruz.

Bizler, Rollet’i ikinci planda bırakmak istemediğimiz için daha oynanabilir bir hale gelmesi adına çeşitli öneriler sunduk. Gift Silk konusu, finansal kaygılar nedeniyle tarafınızdan desteklenmedi. Bu durumdan kısmen rahatsız olsak da, haklı yönlerinin olduğunu da kabul ediyoruz.

Önerilerimizden biri de, Uniquelerden Honor Point kazanımı sağlanmasıdır. Bu sistemin ekonomi üzerinde olumsuz bir etkisi olmayacağına ve oyuncular için teşvik edici olacağına inanıyoruz. Aynı zamanda, F10 sekmesindeki %115 hız iksirinin orijinal oyun yapısından uzaklaştığını ve kaldırılmasının daha uygun olacağını düşünüyoruz. Alternatif olarak, 28 günlük %100 hız iksiri yarı fiyatına eklenebilir. Orijinal yapının dışına çıkılırken daha dengeli ve ölçülü adımlar atılması taraftarıyız.

Buff süreleriyle ilgili olarak ise, yapılan düzenlemenin oyunculara fayda yerine zarar verdiğini belirtmek isteriz. Her ne kadar öncelikli bir konu olmasa da, oyuncuların daha konforlu bir oyun deneyimi yaşaması açısından bu tür talepler önem taşımaktadır.

Oyuncular olarak beklentilerimiz çok yüksek değil; sadece daha iyi bir deneyim için katkı sağlamaya çalışıyoruz.

Tüm çabalarımıza rağmen zaman zaman olumsuzluklar yaşasak da, yapıcı önerilerle sürece katkı sunmaya devam edeceğiz. Belki bir gün bu çabaların karşılık bulacağını umuyoruz. Şimdiden her şey için teşekkür ederiz.

**Saygılarımızla,**


---
 
Bunlar 90'da oynayıp Devil veya Venerable görevi yapsa ne yaparlardı acaba Erdo :D
Bunlar mı? Bunları yaptığında eline ne geçti, dostum? Oyun oynadığını mı sanıyorsun? "Erdo" dediğin arkadaş oyun oynuyor, ama sen sadece "dress" alıp satıyorsun. Bu yüzden bu tarz etkinlikler senin ilgi alanının dışında kalıyor. Konuyla ilgili yorum yaparsan sevinirim; eğer konu dışı konuşacaksan, farklı bir platformda görüşmek isterim.
 
Üst