---
**Hoş bulduk,**
Öncelikle, yanlış anlaşılmak istemeyiz. Bu başlık altında fikirler paylaşılmaya başlanmış olsa da, eğer önerilerimiz dikkate alınmayacaksa, zaman harcamamak daha faydalı olacaktır. Yaptığımız önerilere siz tarafından kibarca ama net bir şekilde reddedildiğini gözlemliyoruz. Biz oyuncular olarak bir talepte bulunduk; ancak oyunun kurucusu olarak bu talepleri değerlendirme ya da uygulama kararı sizin elinizde. Bizim tercihlerimiz de oyunu oynayıp oynamamak konusunda serbesttir. Emek verdiğimiz bir süreçten geçiyoruz ve bu sürece devam edeceğiz; ancak bizlere bir şans verilmedi fakat sizlere biz bir şans vermek istiyoruz.
**Cevapladığınız bazı konuları tekrar ele alalım:**
1. **"Gift Silk" Uygulaması**
Bu konudaki görüşümü belirtmek gerekirse, "Gift Silk" uygulamasını desteklememenizin temel sebebinin finansal nedenler olduğunu düşünüyorum. Bir iş olarak bakıldığında, elbette kazanç sağlama hakkınız var. Ancak, "buff sürelerini uzatma" gibi taleplerimize orijinalin dışına çıkmamayı gerekçe gösterdiniz; fakat F10’a %115 hız eklemek orijinalin dışına çıkmak değil midir? Ayrıca, bu materyali almak için oyuncuları mecbur bırakacak bir sistem geliştiriyorsunuz.
**Gift Silk**, etkinliklerden kazandığımız ve takasa kapalı olan bir silktir. Bu silkin sadece "Gift Silk NPC" aracılığıyla harcanarak alışveriş yapılabileceğini öneriyoruz ve alınan materyallerin de takasa kapalı olmasını talep ediyoruz. Bu oyunu oynayan çok çeşitli oyuncu kitlesi var. Maddi durumu yetersiz olanlar, fiziksel engeli olanlar ya da ailesinden uzakta eğitim gören öğrenciler gibi pek çok farklı durumu olan insanlar da oyuna katılmak istiyor. Örneğin, motor kazası geçiren bir arkadaşım var; 2 aydır tedavi sürecinde, maddi durumu yok ama oyun oynamaya devam edebilmek istiyor. Bu oyunculara yönelik destek sağlamak önemli olabilir.
2. **Unique Ödülleri**
Unique kovalamak için harcanan emeğin karşılığı olarak kazandığımız ödüllerin yetersiz olduğu gerçeğini göz önünde bulundurursak, "Gift Silk" ödüllerinin server ekonomisine zarar vermeyeceği aksine fayda sağlayacağı kanaatindeyim. Bu tür ödüller oyuncuları unique kovalamaya teşvik edebilir. Ayrıca, Tiger Girl gibi düşük seviye uniques’lerin, herkesin kolayca kesebileceği kadar zayıf olmasına rağmen birkaç saat içinde öldürülmesi, ödüllerin yeterli olmadığına dair bir kanıt olabilir.
3. **Stall Konusu**
"Consignment" sistemini geliştirme önerisini memnuniyetle karşılıyoruz. Ancak, ekstra bir stall karakteri kullanarak şehri daha canlı hale getirmek ve oyunculara daha fazla satış alanı sunmak mümkün olabilir. Silk Stall projesi uygulaması, satılan materyalin doğrudan silkinizi hesabınıza yüklemesi gayet yerinde olacaktır. Bu tür yeniliklerle eski bir oyunun modernize edilmesi gerektiğine inanıyorum.
4. **Fellow Pet**
Magic Pop’ta bulunan petlere zaten sahip olduğumuzu bilmenizi isterim. Ancak, orijinal Silkroad Online’daki "Jaguar", "Goril", "Deve Kuşu", "Dragon" gibi petlerin de eklenmesini talep ediyoruz. Oyunun geçmişine sadık kalırken, yeniliklere de açık olmalıyız. Uzun süredir bu piyasada yer alıyorsunuz; düşük oyuncu kitlesiyle devam etmek, bence yönetimin tekrar değerlendirmesi gereken bir konu. Lütfen bunu yapıcı bir eleştiri olarak değerlendirin.
5. **Stack Sistemi**
Ancak, stok yapmak isteyen oyuncular zaten yeni karakterler açarak bankalarını dolduruyorlar. Bu sistemde küçük düzenlemeler yapılması faydalı olacaktır.
**Sonuç olarak,**
Tüm bu görüşlerimizi sizlere iletmek, yapıcı bir eleştiri sunmak amacıyla paylaşmış bulunuyoruz. Sizinle bu platformda sağlıklı bir diyalog kurmayı ve oyunun gelişmesine katkıda bulunmayı temenni ediyoruz.
---